Shopaholic

Vad heter tjejen som aldrig kan sluta shoppa? Ja, så vitt jag vet heter hon nog Camilla. Jag vill knappt tänka på hur mycket jag köpt på sistone, men samtidigt är det ju mestadels nödvändiga saker som jag faktiskt behöver. I skåpen har jag en massa oöppnade sängkläder, medan mina köksskåp nu är proppfulla av tallrikar. Dock är det sistnämnda något jag aldrig mer tänker beställa, åtminstone inte i stora mängder. I paketet nu kom 32 tallrikar, och behöver jag ens nämna att det var tungt? Jag höll på att dö på vägen hem från affären. Kvinnan i posten frågade om jag verkligen skulle orka, och det gjorde jag med nöd och näppe. Om paketet ändå varit lättare att bära hade det varit lugnt, men nu fick jag stanna jämt för att överhuvudtaget ta mig fram. Nästa gång ringer jag någon som får agera chaufför!

Annars har dagen gått åt till fysik. Kul är det inte, men jag tror att jag kanske börjar lära mig. Det enda jag nog behöver lära mig är att sluta slarva. Om det är därför jag inte klarar mina tentor vet jag inte, men laborationen hade nog kunnat gå fortare utan allt slarv. När jag väl försöker komma ifrån det får jag hoppas att min självdisciplin förbättras på samma gång, för just nu pluggar jag på tok för lite. Dags att ändra på sig!


/ Camilla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0